februarie 19, 2016

Banatul si Clisura Dunarii

Banatul și Clisura Dunării
Dubova – Cazanele Dunării – Băile Herculane – Cheile Nerei – Cascada Bigăr – Anina – Oravița – Morile de apă de la Rudăria – Timișoara – Drobeta Turnu Severin

159 €/pers

DATE DE PLECARE
• 21.03, 18.04, 9.05, 30.05, 13.06, 5.09, 19.09, 3.10, 17.10.2016

TARIFUL INCLUDE
• 4 nopți de cazare la pensiune 3* în Dubova, pe malul Dunării
• Mic dejun și cină + un pahar de apă și vin la masă
• Vizite conform descrierii
• Transport cu autocar/ microbuz modern, cu climatizare
• Ghid însoțitor pentru întreaga perioadă

TARIFUL NU INCLUDE
• Asigurarea medicală de călătorie și asigurarea storno (nu sunt obligatorii, însă vă recomandăm să le încheiați)
• Taxe și cheltuieli personale
• Intrările la obiectivele turistice
• Excursiile opționale
• Bilet tren Anina – Oravița 10 lei/ persoană
• Plimbarea cu barca prin Cazane (25 lei/ persoană)

EXCURSII OPȚIONALE NEINCLUSE ÎN TARIF
• Timișoara: 20 euro/ persoană

BONUSURI SENIOR VOYAGE CLUB CARD
• Intrare la Muzeul Hidrocentralei Porţile de Fier
• Biletul de tren pe istorica linie ferata Anina – Oraviț

Program
Ziua 1: București – Dubova (aprox. 390 km)
Pornim din București dis-de-dimineaţă și ne îndreptăm spre Defileul Dunării, străbătând Oltenia. Petrecem următoarele 4 nopți la o pensiune în Dubova, idilic așezată pe malul Dunării.

Ziua 2: Cazanele Dunării – Băile Herculane (aprox. 90 km)
Azi ne așteaptă o zi de neuitat. Începem aventura cu o excursie cu barca prin cea mai frumoasă porțiune a defileului Dunării: Cazanele Mari și Cazanele Mici. Admirăm faimosul Cap al lui Decebal, cea mai mare sculptură în piatră din Europa, Tabula Traina de pe malul sârbesc, Manastirea Mraconia și facem un scurt popas la Grota Veterani. După excursia cu barca, ne așteaptă edificii elegante din perioada habsburgică în Băile Herculane, considerată în secolul al XIX-lea una dintre cele mai la modă stațiuni din Europa. Ne bucurăm de o plimbare prin centrul istoric și de timp berechet pentru poze înainte de a ne întoarce la pensiune.

Ziua 3: Cascada Bigăr – Anina – Oravița – Rudăria (aprox. 320 km)
Pornim din pe malul Dunării și ne îndreptăm spre nord, străbătând Cheile Nerei. Aici avem ocazia de a admira cea mai frumoasă cascadă din România, Cascada Bigăr. Pregătiți-vă aparatele de fotografiat pentru călătoria cu trenul pe cea mai veche cale ferată montană din sud-estul Europei, care străbate un peisaj mirific între Oravița și Anina. Călătoria durează două ore. Oravița ne așteaptă cu un teatru unicat, cel mai vechi de pe teritoriul actual al României, a cărei construcţie arhitectonică în stil baroc redă la scară mai mică Teatrul din Viena. La întoarcere, ne oprim la poalele Munţilor Almăjului în Parcul Mulinologic Rudăria, complex de mori de apă, aflat pe lista patrimoniului mondial UNESCO.

Ziua 4: Timișoara (aprox. 430 km)
Vă invităm să participați la excursie opțională de o zi (extracost) pentru a vizita Timișoara, leagăn al Revoluției din 1989 și unul dintre cele mai frumoase orașe ale României. Tur ghidat al principalelor monumente din centrul istoric. Alternativ, vă puteți relaxa și bucura de facilitățile pensiunii sau explora defileul Dunării pe cont propriu.

Ziua 5: Drobeta Turnu Severin – București (aprox. 420 km)
După un mic dejun relaxant, intrăm în Drobeta Turnu Severin în căutarea Turnului de Apă, ridicat pentru alimentarea cu apă a orașului între anii 1910 -1913 și a Piciorului Podului lui Traian, construit între anii 103 și 105 de arhitectul Apolodor din Damasc. Vizităm Muzeul Porțile de Fier pentru a vedea un colţ dintr-un paradis pierdut, ceea ce a fost insula Ada-Kaleh. Întoarcere în București spre sfârșitul zilei.
Într-o excursie de cinci zile te invităm să descoperi una dintre cele mai spectaculoase zone ale țării, Banatul Montan și Clisura Dunării, locul unde Carpaţii se întâlnesc cu Dunărea şi formează împreună cel mai lung defileu natural din toată Europa.

Cazanele Dunării
Cazanele Dunării reprezintă porţiunea de defileu a fluviului, între localităţile Dubova şi Ogradena, unde apa este forţată să treacă printre munţi. Aici lăţimea Dunării se îngustează, iar fluviul intră în România bolborosind. Curenţii din adâncuri sunt extrem de puternici, la suprafaţă apa dând aparenţa de fierbere., de unde și numele de cazane. Barajul de la Porţile de Fier a mai încetinit din viteza curentului, care depăşea 18 km/h. De ambele părți ale satului Dubova, stâncile prăpăstioase ale Cazanelor Dunării se înalță la 250 m deasupra fluviului care înaintează tumultos. Peisajul este impresionant. Vegetația abundentă, mediteraneană, se catără prin crăpăturile stâncilor.

Chipul lui Decebal
Cea mai mare sculptură realizată în piatră de pe teritoriul Europei a fost finanţată şi promovată de omului de afaceri român Iosif Constantin Drăgan. A durat 10 ani (1994-2004) pentru ca cei 12 sculptori-alpinişti să o termine, realizarea ei costând în final, peste un milion de dolari. Executarea lucrării s-a desfăşurat în ciuda pericolului reprezentat de înălţimi, căldură şi vipere. Sub Chipul lui Decebal este săpată în stâncă inscripţia, în latină: DECEBAL REX – DRAGAN FECIT (Regele Decebal – făcută de Drăgan). Istoricul pasionat de cultură dacă a vrut astfel să susţină contribuţia românească la cultura europeană și să valorifice trecutul traco-dac al ţării.

 Tabula Traiana
Chiar în fața statuii, dar pe malul sârbesc, se găsește de aproape 2000 ani o placă memoriala antică (“Tabula Traiana”), monument ridicat de adversarul regelui Decebal, împăratul roman Traian, pentru a marca marșul trupelor imperiale romane spre Dacia și a comemora victoriile Imperiului Roman asupra regatului dac în anul 105.

 Băile Herculane
Stațiunea Băile Herculane își trage numele de la legenda romană a lui Hercule, care și-a vindecat rănile pricinuite de Hidră îmbăindu-se aici. Cele nouă izvoare cu conținut divers de minerale și temperaturi de 36-60°C sunt folosite în tratamentul mai multor afecțiuni. În sec al XIX-lea, patronajul regal a făcut din Herculane una dintre cele mai la modă stațiuni din Europa. Stațiunea a fost vizitată de-a lungul timpului de mari personalități, între care: împăratul Iosif al II-lea, împăratul Francisc I și împărăteasa Carolina, împăratul Franz Iosef și împărăteasa Elisabeta (Sisi). În 1852, împăratul Austriei considera Băile Herculane ca fiind „cea mai frumoasă stațiune de pe continent”. Deși la ora actuală minunatele clădiri baroce au devenit ruine care așteaptă reabilitarea, valoarea arhitecturală a stațiunii este inestimabilă, iar peisajele de vis.

 Cascada Bigăr
Cascada Bigăr este unul dintre cele mai frumoase locuri din ţara noastră. Cei de la site-ul „The World Geography“, au fost atât de impresionaţi de micuţa cascadă românească, încât au plasat-o în fruntea topului cascadelor unice în lume, iar publicaţia „Huffington Post” a numit-o “un loc magic, desprins parcă din basme”. Cascada Bigăr face parte din Parcul Natural Cheile Nerei-Beușnita. Apa care formează cascada izvorăște de la 200 de metri altitudine și se varsă în râul Miniş peste un con calcaros acoperit cu muşchi, formând o perdea de apă la baza conului și un colț de natură de o frumusețe unică. Cascada este situată exact pe paralela 45, ceea ce este, de asemenea, unic.

 Linia ferată Oravița – Anina
Linia ferată Oravița – Anina este prima cale ferată montană de pe teritoriul României şi poate şi cea mai frumoasă. Pe 35 km întâlnim nu mai puțin de 85 de poduri și tuneluri 14. Construită în timpul Imperiului Austriac, reprezintă un monument cultural unic in România, precum şi o realizare tehnică deosebită. A primit supranumele de “Semmeringul bănățean” datorită asemănării cu faimoasa cale ferată Semmering din Austria, construită doar câţiva ani mai devreme. Astăzi, trenul care circulă pe această rută este format dintr-o locomotiva româneasca construită special pentru linia Oraviţa – Anina şi doua vagoane cu bănci din lemn, construite în anul 1914. Vagoanele au fost reconditionate de mai multe ori, carcasa şi interiorul au rămas însă neschimbate, pastrând farmecul de altă dată. Viteza medie a trenului este de 17 km/h, distanţa dintre Oraviţa şi Anina este parcursă în circa 2 ore.

 Morile de apă de la Rudăria
La poalele Munţilor Almăjului din Banatul Montan, localitatea Rudăria îşi trăieşte veacurile pe nişte ritmuri mai puţin obişnuite: scrâşniturile pietrelor de moară în vuietul râului. În Complexul Mulinologic de la Rudăria, recent restaurat sub patronajul Muzeului “Astra” din Sibiu și aflat pe lista patrimoniului mondial UNESCO, se găsesc 22 de mori cu ciutură pe care rudărenii le păstrează ca pe o adevărată comoară.

 Timișoara
Timișoara are o îndelungată tradiție ca cel mai prosper și dezvoltat dintre orașele bănățene, fiind primul din România cu canal navigabil și cel dintâi din Europa în care s-a introdus iluminatul stradal, precum și unul dintre primele din lume cu tramvaie trase de cai. Începând cu sec. al XIV-lea, Timișoara a servit drept capital a Banatului, având rol-cheie în campaniile duse de Iancu de Hunedoara împotriva turcilor, care au cucerit orașul în 1552, domnind de aici asupra ținuturilor învecinate, până în 1716. Habsburgii, care i-au alungat, s-au dovedit a fi stăpâni relative blânzi în următoarele două secole, perioadă în care orașul și-a dobândit multe dintre trăsăturile specifice.

 Drobeta-Turnu Severin
Orașul are origini străvechi, fiind întemeiat de daci pe Dunăre, acum peste 2000 de ani, sub numele de Drobeta. Cuceritorii romani au lăsat urme mai vizibile., dintre care se remarcă piciorul Podului lui Traian, construit peste Dunăre de către arhitectul Apollodor din Damasc, la ordinele împăratului, în 103–105 d. Hr. Două cioturi din acest edificiu impunător sunt încă vizibile din incinta Muzeului Porțile de Fier. În jurul muzeului pot fi văzute ruinele băilor romane și ale castrului ridicat de cuceritori pentru apărarea podului peste Dunăre.

 Porțile de Fier
Porțile de Fier este un defileu al Dunării străjuit de stânci prăpăstioase. În trecut, avea o faimă îngrozitoare, din cauza cataractelor, vâltorilor și bancurilor care îngeunau și restricționau navigația. Odată cu ridicarea celui mai mare baraj hidroenergetic din Europa, fluviul a fost pe deplin îmblânzit. Conceput în 1956 ca proiect în parteneriat româno-iugoslav, hidrocentrala Porțile de Fier I a implicat contribuția ambelor părți, cu sisteme de turbine și ecluze pe maluri, legate printr-un baraj deversor și un pod care funcționează ca șosea internațională. Lucrările de execuție s-au întins pe perioada 1960-1972 și au ridicat nivelul fluviului cu 33 m. Barajul a scufundat două locuri deosebite – insula Ada Kaleh și Orșova Veche și au redus debitul maxim al Dunării.

Pensiunea este situată pe malul Dunării, în centrul Golfului Dubova, zona cea mai spectaculoasă a defileului, între Cazanele Mari și Cazanele Mici. Un mic golf pitoresc, un loc de vis, de unde poți privi sălbatica frumusețe a naturii înconjurătoare.

 Facilitățile pensiunii
Mirific, una dintre cele mai noi pensiuni din golf, dispune de plajă cu șezlonguri, ponton pentru pescuit, terasă în aer liber cu vedere la Dunăre, grădină și loc de joacă pentru copii. Restaurantul pensiunii servește atât preparate specifice zonei, cât și preparate internaționale.

 Facilitățile camerelor
Camerele oferă TV, acces gratuit la internet, balcon și o baie modernă. Fiecare cameră este dotată, de asemenea, cu aer condiționat.

Pensiunea Mirific 3*
www.pensiuneamirific.ro

460130_cazare460130

 

 

 

 

 

 

 

REDUCERI& SUPLIMENTE
• Supliment SGL: 20 euro
• Reducere a 3-a persoană: 25 euro
• Copil 0 – 2.99 ani: gratuit
• Copil 3 – 11.99 ani: plătește doar 50 euro (în cameră cu 2 adulți, fără pat suplimentar)
• Persoanele cu vârsta sub 55 ani beneficiază de aceleași tarife la programele Senior Voyage România.

OBSERVAȚII
• Tariful afișat este pentru loc în cameră dublă.
• Unitatea de cazare menționată în acest program poate fi modificată, în acest caz agenția oferind o alternativă similară.

 
REDUCERI&SUPLIMENTE
• Supliment SGL: 20 euro
• Reducere a 3-a persoană: 25 euro
• Copil 0-2.99 ani: gratuit
• Copil 3-11.99 ani: plătește doar 50 euro (în cameră cu 2 adulți, fără pat suplimentar)
• Persoanele cu vârsta sub 55 ani beneficiază de aceleași tarife la programele Senior Voyage România.

OBSERVAȚII
• Tariful afișat este pentru loc în cameră dublă.
• Unitatea de cazare menționată în acest program poate fi modificată, în acest caz agenția oferind o alternativă similară.

%d blogeri au apreciat: